Uke 5 ble litt mindre skamfull

Etter min eksepsjonelt dovne start på uka, var det på tide å gjøre litt opp for det i dag.

Jeg hadde dagvakt på jobb fra 7:30 til 15, og dro etterpå rett til Elixia for å kjøre min faste styrkerutine med vektstang. Knebøy, markløft, skulderpress, benkpress og alt det der. Ti repetisjoner, fire sett, sånn som før. Det vanlige.

Men ikke helt. (Plot twist!)

Nå som vi har kommet til februar (og på grunn av ovennevnte latskap tidligere i uken), tenkte jeg det var på tide med en ekstra utfordring. Dette manifesterte seg i en oppgradering av vektstang - fra 12.5 kg til 15 kg.

Upping. Mah. Game.

Jeg kastet meg ut i denne utfordringen med tanken om at jeg måtte nok ta til takke med noen færre repetisjoner, og kanskje bare tre sett i stedet for fire, men miraklenes tid er virkelig ikke forbi, for jeg klarte faktisk å fullføre alle ti repetisjoner og alle fire sett, med 2.5 kg mer på stanga. Wow. Det er ikke ofte jeg føler meg stolt over noe jeg har gjort, men i kveld gjør jeg det. Litt.

Så nå sitter jeg hjemme i godstolen, småstolt og litt død. Jeg har bestilt pizza til middag, fordi jeg 1) er for sliten etter jobb og trening til å lage noe som helst, og 2) fortjener det, for pokker. Ikke den verste følelsen, dette her.

God helg, folkens!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening