Uke 4 trosser dårlig vær

Dag 2/3 på Elixia denne uka. Dette var en dag hvor jeg var mest motivert til å sluntre unna og droppe min planlagte styrketrening. Etter en hektisk dagvakt på jobben var jeg sliten, og etterpå kom den ene unnskyldningen etter den andre for å bare dra hjem; det var bussproblemer som gjorde det litt utfordrende å komme seg til Majorstua, jeg ble nødt til å gå mer, og dette var særdeles upraktisk og ubehagelig siden det er vått ute og skoene mine hadde hull. Iskaldt vintervann i skoene er ikke å anbefale, dersom noen lurer på det.

Det ville være så mye lettere og mer komfortabelt å bare sette meg på direktebussen hjem i stedet, og synke ned i sofaen med litt Horizon Zero Dawn på PS4. Det fristet. Men jeg lot meg ikke friste.

Om det var viljestyrke eller barnslig trass vites ikke, men jeg bestemte meg for å holde meg til planen og komme meg på trening. Dette var tross alt den ene av kun tre sjanser denne uken. Så jeg trosset vind og vann (bokstavelig talt), og fant veien hjem til Elixias tørre, varme kjeller. Allerede da jeg var kommet inn i lokalet merket jeg motivasjonen stige. Det verste var over. Jeg var innendørs, og det var egentlig det viktigste.

Så jeg dro til med 20 minutter på ellipsemaskinen til oppvarming, før jeg kjørte det som nå har blitt min ganske standardiserte styrkerutine med veksttang og manual. Ingen økning av vekter denne gang, men kanskje neste uke? Denne gangen syntes jeg belastningen var tung nok som den var, men det hadde jo vært gøy å kunne dokumentere noe målbar fremgang om ikke så alt for lenge.

Nå som jeg er kommet hjem til varmen (og snart får mat), er jeg ganske fornøyd med at jeg ikke feiget ut fra treningen. I løpet av de siste tre ukene har jeg klart å trene relativt regelmessig, samtidig som jeg gradvis begynner å få mer kontroll på hva jeg spiser, og jeg føler meg så mye bedre. Sunnere, sterkere, friskere, sprekere. Og det går stadig fremover. Jeg er fremdeles motivert. Jeg har fremdeles håp.

Føttene har blitt tørre igjen. Jeg dro innom DinSko på vei hjem fra trening og investerte i nye sko. (20% avslag av allerede redusert pris var et ganske godt kjøp.) Sist gang jeg kjøpte sko var for litt over 3 år siden, så det var vel på tide. Nå har jeg ikke lenger sko med hull. Dagen ble reddet. Og nå kan jeg nyte middagen med god samvittighet og en følelse av "accomplishment" (hva er et godt norsk ord for det? Hodet mitt blanka). Noen dager imponerer og overrasker jeg meg selv.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening