Uke 3 har en doven lørdag

Jeg skulle egentlig dra på spinning i dag. Ikke den tidlige spinningtimen som går kl 10:30 (etter tre dagvakter trengte jeg å sove litt lenge), men en som skulle være kl 14:30. Det ville gi meg god tid til å sove ut skikkelig, lage og spise en god frokost, og til og med slappe litt av hjemme først.

Slik gikk det altså ikke. Jeg begikk den skjebnesvangre tabben å sette meg ned med Horizon Zero Dawn, og plutselig var det for sent å rekke spinningtimen. Jeg laget en ny plan: Dra en liten time senere og kjøre styrketrening i stedet. Heller ikke dette skjedde. (Gode spill er virkelig vanskelige å legge fra seg.)

Først rundt 19-tiden klarte jeg å komme meg opp fra sofaen for å ta unna noe sårt tiltrengt rydding og vasking i leiligheten. Spesielt kjøkkenet var i desperat behov for litt omtanke og pleie. Deretter tok jeg med meg 3 søppelposer ut, sammen med en pose panteflasker og en pose glass- og metallavfall. Jeg hadde en ny plan for å redde meg inn på lørdagsaktiviteten: Gå en lang tur.

Det snødde lett, men det var bare koselig. Det var kaldt, men det var bare deilig ettersom jeg ble varm av å gå. Først dumpet jeg mat-, plast- og restavfallsposene i søppelboksen utenfor huset, sammen med noe papiravfall i papirboksen. Deretter gikk jeg opp til miljøstasjonen et par kvartaler unna, og kvittet meg med metall- og glassavfallet. Derfra tok jeg en liten omvei i retning Meny på Vollebekk - i stedet for å gå til min lokale Kiwi-butikk. Det tar meg ca 20 minutter å gå til Vollebekk, og inkludert omveien for å kaste søppel beregnet jeg at jeg ville få en tur på ca en times tid. Perfekt. Og jeg kunne få handlet samtidig. Ye.

Jeg kom fram til Vollebekk kl. 20:05. Da husket jeg at Meny stenger kl 20 på lørdager. Bomtur, altså. Jaja. Det viktigste var gåturen, tross alt. Så snudde jeg og gikk tilbake. Ettersom jeg da ikke fikk handlet, fikk jeg i tillegg en ekstra liten tur, da ned til min lokale Kiwi likevel (som ligger i motsatt retning av Meny), og jeg brukte derfor litt over en time på turen, og klokket inn over 8000 skritt.

Til tross for en veldig doven start på dagen, ble det derfor ikke så verst til slutt likevel. En god spasertur er også trening, og jeg var fornøyd med hvordan jeg hentet meg inn der. Så kunne jeg faktisk unne meg noe lørdagsgodt med god samvittighet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening