Nye boksetimer

For måneders første treningsøkt prøvde jeg meg på en gammel-ny time. Jeg har ikke vært på boksing siden min favoritt Aristo sluttet på Elixia (fremdeles et stort tap og savn), men i dag tenkte jeg at et forsøk kunne være på sin plass.

Resultatet var blandede følelser. Til tross for at en ganske dyktig instruktør har tatt over, var det et par andre elementer som gjorde at dette sannsynligvis ikke vil være en time jeg besøker ofte. Det første var den påfallende mangelen på punching bags. Jeg likte dem. Jeg savnet dem. De ga en ekstra "ooph" til treningen, og fikk meg til å føle at jeg virkelig trente boksing. Det var kult. Nå er de borte.

Det andre var det nye lokalet. Etter den store oppussingen har noen av lokalene blitt radikalt endret, og det gamle kampsportrommet er blitt erstattet av kondisjonsapparater. Boksetimen har ikke et ordentlig rom lenger, men en åpen alkove, slik at det føles litt som om vi trener i korridorene foran alle som går omkring der. For noen som er i overkant selvbevisst ble dette litt ubehagelig. Legg til at 2/3 av veggene var dekket av speil (æsj), og jeg følte meg såpass ukomfortabel at jeg tidvis glemte å fokusere på treningen.

Der boksetimene før bestod delvis av sparring med en annen person og delvis individuell trening på punching bag, er det nå kun sparring med en annen person. Enda en ting jeg ikke er helt fornøyd med. Legg til at timen varer i 75 minutter, men dro ut et kvarter ekstra, og jeg var ganske nære på å bare gi meg på slutten. Halvannen time med hard trening var mer enn jeg egentlig hadde overskudd til i dag, og jeg hadde egentlig ikke tid til å holde på så lenge.

Så alt i alt, definitivt en god og krevende treningsøkt, men ikke helt min kopp te. Dessverre. Jeg savner de gamle boksetimene.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.