Ukas siste sjanse

Så ble det dessverre ikke mange treningsdager denne uka, men jeg forsøkte å gjøre det beste ut av de to dagene jeg fikk.

Jeg hadde booket meg på Yin Yoga i dag igjen - samme som forrige søndag, for det var en så deilig time. Denne gangen kom jeg imidlertid en time tidligere, for å få inn litt mer aktivitet først, og totalt ble det derfor to timer med god trening.

Først 20 minutter på ellipsemaskinen for en god oppvarming og en liten pulsøkning. Deretter en halvtime med lett styrketrening. Jeg tok det lett fordi det er år og dag siden sist, og jeg vil ikke overanstrenge meg. Lavterskel er greit. Så jeg tok en vektstang på 10 kg og brukte denne til både knebøy, markløft, skulderpress og benkpress (på gulv). Til slutt tok jeg manualer på 6 kg for å trene triceps og biceps, og ble ferdig akkurat i tide til yogatimen som startet kl 15.

Det var en veldig bra time i dag også, men jeg var litt uheldig. Den aller første øvelsen presset på et punkt hvor jeg var veldig anspent, og resultatet var at jeg ble skikkelig kvalm og svimmel. Jeg klarte meg gjennom resten av timen til tross for kvalmen (som dempet seg litt etter hvert, mens ørheten forsvant helt), men jeg hadde nok kost meg mer uten noe som helst av den. Det er imidlertid gøy å merke så godt at treningen faktisk har en effekt på kroppen, da. Kanskje går det bedre når jeg kommer tilbake om to uker.

En dårlig uke, men en god helg. Det kunne vel vært verre.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening