Ukas krampetrekk

Det er travle dager nå, og travlere skal det bli, nå som eksamenstiden kryper stadig nærmere. Prosjektrapport skal snart leveres, og det ser dårlig ut for trening de neste par ukene når jeg må prioritere skolearbeid, rapportskriving og eksamensforberedelser. Min trøst er at jeg får komme sterkere tilbake i desember, for min siste eksamen er 1. desember, og resten av måneden er det kun jobb (og kanskje en liten tur til Danmark) som vil stå mellom meg og trening.

Men jeg klarte å trene i dag, da. Etter dagvakt på jobben med en halvtimes overtid var jeg egentlig sliten nok da jeg slepte mine verkende føtter ut fra Ullevål sykehus. Jeg vurderte å bare dra rett hjem, handle på veien, og tillate meg selv å hoppe over trening - bare denne gangen. Den har vi hørt før; "bare denne gangen." Så jeg var streng med meg selv, og hoppet på første buss mot Majorstuen, uten å gruble mer over saken så jeg skulle klare å overtale meg selv til noe annet.

Som vanlig er jeg veldig fornøyd med valget mitt nå som det er ferdig og jeg har kommet hjem. Det ble en god time med 15 minutters oppvarming på ellipsemaskinen, og en rekke lette styrkeøvelser med vektstang. Samme rutine som søndag forrige uke, for det gikk ganske greit. Ikke nevneverdig tungt, men tyngden er fremdeles ikke poenget. Rutinen er poenget. Det å beseire dørstokkmila og faktisk gjennomføre treningsplanene. Det er lettere dersom planene ikke har så høye ambisjoner, så da gjør jeg det litt lett for meg selv inntil videre.

Nå skal jeg kose meg med en velfortjent hjemmelaget lasagne, litt ostepop og et par nye episoder av ymse serier. Det er lørdagskveld, jeg har både vært på jobb og trening i dag, så dette skal jeg unne meg. Unn deg selv noe godt i kveld, du også. God helg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening