Litt mindre pingle

Praktiske tilfeldigheter ville ha det til at jeg ikke skulle på skolen i dag, noe som betydde at jeg kunne bli med venninnen min på enda en styrkeøkt i stedet. Yey! Det som nå har blitt en solid rutine bestående av faste styrkeøvelser er noe jeg gjerne vil fortsette å gjøre jevnlig, eller i alle fall så ofte jeg kan. Det er ikke like motiverende og gøy å gjøre dem alene, så disse mulighetene til å trene sammen med noen er gull verdt.

I dag la vi på litt mer tyngde. Benkpressen gikk plutselig opp fra 20 kg til 22.5  kg - ja, nå løfter vi faktisk stangen MED vekter på! Det er små vekter, men det er nå engang vekter, og som sagt tidligere så tar jeg enhver seier jeg kan få. Jeg er ikke kravstor i disse dager. I tillegg økte jeg vekten på øvelsen "lateral row" fra 20 kg til 27 kg. Den økningen sved skikkelig, men jeg kom i mål med alle ti repetisjoner i alle tre sett. Score! Videre klarte jeg i dag planken i et minutt - men det var ikke en imponerende flat planke, det er fremdeles på knærne (det vil det nok være en god stund fremover), og jeg klarte det bare ett av de tre settene. Babysteps. Jeg er likevel fornøyd.

Lifesum og jeg har også i dag blitt enige om hva jeg kan spise og hvor mye, og det ser ut til at tirsdag også kan loggføres som en seiersdag for både trening og kosthold. (Med mindre jeg plutselig sprekker totalt og løper til butikken i løpet av kvelden og kjøper noe jeg absolutt ikke burde kjøpe. Sånt skjer jo.)

Nå er det imidlertid en stund siden sist jeg var på spinning, så kanskje jeg burde komme meg på det igjen snart. Kanskje i morgen. Vi får se.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.