Endelig trening igjen!

Det har vært en lang uke på skolen. Jeg har druknet i arbeid med en slem programmeringsoppgave, og ettersom jeg har en eksepsjonelt dårlig forståelse for Java-programmering har dette vært usedvanlig slitsomt. Så slitsomt at etter mine lange skoledager har jeg ikke orket annet enn å komme hjem, lage middag, og kollapse på sofaen. Alle mine gode intensjoner om en uke full av trening forsvant som isen ved polene under vår globale oppvarming.

Nå er det imidlertid lørdag, jeg fikk levert inn djeveloppgaven i går kveld, og i dag hadde jeg en avtale med en venninne om å trene styrke kl 12, samme som for en uke siden. Endelig!

Også denne styrkeøkten ble skikkelig bra, ja faktisk enda bedre enn sist. For denne gangen la vi på litt (og nøkkelordet her er "litt") vekter på stanga til knebøy og markløft, i tillegg til at vi helt til slutt tok ett ekstra sett av hver øvelse. Et EKSTRA sett, folkens! Fire sett er jo en merkbar økning fra tre sett, noe både kroppen og poengsummen fra Fitocracy kunne bekrefte. Jeg våget meg også til å holde et par lette manualer da jeg gjorde utfall (det var helt jævlig, forresten), og presset meg noen sekunder ekstra i planken helt til slutt. Jeg er ganske sikker på at jeg var døden nær.

Det var tungt, og vi jobbet hardt i nesten halvannen time, men det var virkelig verdt det, og for min del var det virkelig nødvendig etter den inaktive uken jeg har hatt (hvor også middagene har vært mer preget av "trøstemat" enn "sunn mat"). Så jeg har hatt en litt kjip uke, men jeg må bare fortsette å se framover, og i dag har jeg fått gjort en god innsats.

Jeg skal innrømme at jeg hadde en liten baktanke med de ekstra settene. I kveld er det duket for tacofest hos et vennepar, og jeg ser for meg at store mengder taco vil bli inntatt i løpet av kvelden og kanskje litt ut i de senere nattetimer. Nå kan jeg kose meg med taco uten verdens dårligste samvittighet. (Selv om det beste sikkert hadde vært å porsjonert meg uansett, men det gidder jeg ikke. Ikke i dag. Det er jo lørdag!)

God helg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.