Death by pilates

Slenger i full fart inn en kjapp rapport om fredagens eskapader.

På fredag følte jeg meg nemlig tynget av dårlig samvittighet over å ikke ha brukt noen av dagene denne uken til noen form for fysisk aktivitet annet enn å gå til butikken og tilbake. Kleint. Jeg som hadde pakket med treningstøy og alt.

Så jeg søkte opp en gammel bekjent - Blogilates-Cassie på YouTube - og satte i gang et par instruksjonsvideoer som skulle være veiledende og motiverende. Jeg kjørte to videoer, begge på ca 10 minutter hver. Den første var en full body workout (no shit, jeg ville dø allerede etter fem minutter), og den andre var for lår og rumpe (også denne overraskende intens, særlig ettersom den het "for beginners").

Jeg sverger, etter 20 minutter med pilates var jeg like varm, sliten og andpusten som etter en time på spinningsykkel. Pilates er altså sykt undervurdert som treningsform, spesielt hvis man har ekstra kilo på kroppen, ettersom man bruker kroppen som vekter.

Som om ikke det var nok, ble denne pilates-økten et par timer senere fulgt opp av en veldig lang gåtur. Det var minst en time den ene veien, og minst en halvtime den andre.

Når jeg kombinerer den korte pilatestreningen og den laaaange gåturen, er jeg enig med meg selv om at det teller som en treningsøkt for denne dagen. Takket være dette har i det minste ikke HELE uken vært bortkastet, og det er da noe. Jeg har også vært støl i en rekke muskler de siste to dagene. Hurra!

Kostholdet i løpet av oppholdet her i Danmark trenger vi ikke snakke så mye om. Host, kremt. (De har Cherry Cola, jeg kan ikke klandres.)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.